Superman

marți, 17 ianuarie 2012

Introducere...


           Un logo (mai poate fi numit si sigla), este un element grafic folosit pentru identificarea unei firme, a unui produs, a unei organizatii, a unui eveniment etc. realizat cu scopul de a retine mai usor brandul cu care este asociat.
Logoul poate fi compus din una sau mai multe litere, o imagine sau o combinatie a acestor elemente. Un logo al unei intreprinderi trebuie sa fie clar de recunoscut si sa se identifice cu o caracteristica pentru intreaga intreprindere. In contextul legal logoul este si marca inregistrata a unei firme, a unui produs, a unei organizatii, a unui eveniment etc. De obicei agentiile de publicitate apeleaza la designerii cu experienta pentru crearea unui logo respectiv.

Logoul trebuie sa evidentieze semnificatia numelui sau activitatea companiei și sa redea renumele acesteia. Acest lucru poate fi realizat printr-un simbol grafic si/sau al unui scris selectat. Pentru aceasta trebuie sa fie aplicata formula „KISS” (Keep It Short (and) Simple).
Un logo nu rezolva probleme de management intr-o companie dar, cu siguranta, aduce un plus daca este creat intr-un mod placut si usor de retinut. E foarte important ca clientii sa faca conexiuni intre produsele/serviciile favorite si companie prin intermediul logoului.

Milton Glaser, unul dintre cei mai mari designeri ai momentului, cel care a spus candva "logoul este punctul de intrare catre brand". Motiv pentru care toti designerii isi doresc, pe buna dreptate, sa spuna cat mai multe intr-un logo. La care se mai adauga si ce vrea clientul. 
Trebuie sa intelegem ca un logo are in primul rand un rol de identificator, si abia mai apoi unul de comunicant. Suna ca o lectie la scoala, insa de aceea avem atat de multe logouri care nu isi servesc organizatia sau produsul cum ar trebui sa o faca. Cum poti sa te faci remarcat in multime cand vorbesti la unison cu restul? Cum poti sa te diferentiezi cand ai o fractiune de secunda la dispozitie, intr-un ocean de zgomot vizual  pe strada, pe internet sau la televizor?

Simplu. Fii diferit. Fii simplu, dar usor de recunoscut. Simplu, nu?

Aici intervine dorinta de a spune cat mai multe. Un cuvant poate spune multe. O poza poate spune cat o mie de cuvinte. Un logo poate spune mai multe decat o mie de poze. Wow! Cum sa rezisti tentatiei sa spui povesti prin logo? Ne amuza si ne intristeaza cand vedem designeri care iti explica logourile pana la cea mai mica curba, in cateva paragrafe, despre litere italice care sugereaza dinamism, linii oblice care garanteaza progresul companiei si curbele prietenos de moderne, 99% nimic concret. Nici un cuvant despre distanta fata de realitate sau despre trendurile care deja sunt pe duca si iti garanteaza din start un look retro (dar nu suficient incat retro sa insemne 'cu experienta' si nu 'demodat').

            Intelegem ca nu prea stim sa comunicam, dar de ce totusi ar trebui sa povestim prin logouri, si nu prin povesti? Un logo trebuie sa iti aduca aminte povestile si intalnirile cu compania sau cu produsul pe care le reprezinta. E un receptor in care se aduna toate experientele, placute sau nu, toate istoriile si povestile.

           Parafrazandu-l pe Milton Glaser, putem spune ca logoul este punctul de iesire din procesul complex de creare a unei identitati de brand. Ceea ce presupune eforturi destul de serioase pentru a intelege brandul, manifestarile sale, contextul concurential, aspectele juridice legate de utilizarea si inregistrarea marcii, modul de utilizare in organizatie etc. - eforturi care pot lua foarte mult timp. Asa ca, va rog nu mai dati ochii peste cap cand auziti ca logoul Jocurilor Olimpice de la Londra a costat jumatate de milion de euro. Pentru ca nu e munca vreunui creativ care a fumat marijuana pe canapea in agentie, dupa care s-a trezit si a zgariat ceva pe hartie, iar un account din agentie a prostit clientul sa dea bani pe el.

          Desenarea unui logo perfect ar trebui sa fie cel mai important element in producerea unui brand de succes. Logo-ul reflecta idealurile si politicile companiei ce-l poarta, dar trebuie sa includa cele mai potrivite elemente pentru societatea, culoarea, linii, font etc. Logoul reprezinta o organizatie, prezinta viziunea sa si de asemenea o experienta de designer. Un design pentru un logo trebuie sa fie atractiv si sa castige inimile consumatorilor.

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu